lördag 14 december 2013

En dröm

Dagar som idag, 
när det är kallt och regnar ute,
sitter jag gärna och kollar igenom
mina bilder och drömmer mig tillbaka.

Hittade just ett par bilder som jag
tog under en promenad i oktober.

Herr Bennemann och jag hade
"barnfritt" för ovanlighetens skull
och jag kände att jag behövde
andas ut lite.


Och var kan man andas bättre än här?


Vi tog oss till en by i närheten,
dit Herr Bennemanns dotter 
just nu flyttar.

Dit skulle jag själv kunna tänka mig
att flytta - om rätt hus vore till salu.

Nu ÄR ett hus faktiskt till salu.
En dröm.
Ett typiskt regionalt korsvirkeshus,
med fönsterluckor och dörr i grönt.


Vi smög oss fram till huset och
kikade lite försiktigt in genom fönstren.
Insidan var inte exakt min smak,
men det finns ju inget som inte kan
räddas med en burk
VIT färg....eller...?
;-)

Framför huset brer ett stort träd ut sina grenar,
som under varma sommardagar
skänker lite skugga....


Överallt växer rufsiga buxbomsbuskar
som formligen skriker
"Elle, kom...klipp till mig!!
Ta hand om mig"

Det gör ont i mitt hjärta
att se hur husets ägare
(ett flertal arvtagare)
endast vill ha ut pengar
men inte bryr sig om att
sköta om denna
DRÖM.

Medan jag stod och kikade in
genom ett fönster,
sade Herr Bennemann försiktigt
"Det är nog bättre om du inte ser detta"

Men jag är ju faktiskt fruktansvärt nyfiken.
Kikade runt hörnet och....


"AAAAAAAARHG!!!!"

Ett engelskt växthus!!!!!
Oklippta lavendelbuskar.
Fruktträd
Massor av plats till rabatter
och grönsaksland.

Allt jag drömmer om!!!

Nu saknas bara pengar.
Ingen som har 3,5 miljoner kronor
för mycket?

Det är ju jul snart.
Typ.

Jag var snäll.
Jättesnäll.
Jättejättesnäll.

Snälla...

Kram
Elle

5 kommentarer:

  1. Men ÅÅÅHHH! Förstår dig! Så underbart!

    SvaraRadera
  2. Jag ska kolla vad som finns i madrassen...

    SvaraRadera
  3. Mennnn, vilken dröm.......du, det där måste du ha! Jag telegraferar (eller vad var det föräldrarna gjorde förr när man var ung, utomlands och utan pengar) över lite kulor idag....hahahha, så skämtsam jag var. Köp det!
    Agneta kram

    p.s. hur gör man om man vill följa dina nya inlägg men du har ingen sån där "följare till denna blogg"? jag kan inte sånt, så jag kommer bara hit av en slump nu och då, jag vill följa med på riktigt liksom......

    SvaraRadera
  4. Woaw vilket ställe - en riktig juldröm.
    Hoppas att tomten är snäll mot dig, då kommer jag ner och hjälper dig att komma igång med växthuset ;-))
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Herregud så vackert! Kan riktigt se framför mej hur du ilar runt med häcksax och gröna fingrar! Läser du Eskilstuna Kuriren om att nån rånat en bank, så är det inte jag ;)

    SvaraRadera