lördag 28 december 2013

Är det över nu?

Nu är julen (äntligen?) över och
nästan alla kakor som vi...ok, Herr Bennemann
bakat är nu uppätna och sitter bra fördelat
över mina höfter.


Tänk vad bra jag har det,
med en granne som tycker att det är
KUL
att baka och skämma bort oss lite.


För att förbruka lite av kalorierna,
tog vi under annandag jul en liten
promenad i skogen.
Vädret har inte varit roligt under december,
men jag tycker att skogen var fin iallafall.

.

Vi körde till en skog där jag aldrig varit innan,
men dit jag säkerligen kommer att ta mig igen.
Kanske när det blivit lite varmare än det
redan är - för att vara december.


När vi hittade en bäck som porlade högt,
var det bara solen som fattades
och jag hade haft känslan av att
ha landat mitt i mars.
Hade varit skönt, men först
ska vi lämna 2013.

Ha en fin helg!
Kram 
Elle

5 kommentarer:

  1. Vädermässigt är man på god väg in i våren, men det är så mörkt än! Vi ska gå en sväng i skogen idag har vi sagt. Om det inte blir regn alltså ;)

    SvaraRadera
  2. Den skogen såg riktigt fin ut med mjuk och go mossa..
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År med massor av nybakta kakor..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Det låter som om du har det ganska bra.
    Nu önskar jag dej ett Gott Nytt 2014!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Här hade vi faktiskt lite sol idag :-) inget vi heller har varit bortskämda med under december...
    Önskar ett riktigt gott nytt 2014 till dig!
    Kram maria

    SvaraRadera
  5. Nej, decembervädret är inget att hurra över, men något som är vackert av all fukt är ju skogen och det syns ju verkligen på din bild också.
    Det låter så mysigt med Herr Bennemann som granne och vilken skatt han är som kan baka!
    Gott Nytt År!
    Agneta kram

    SvaraRadera