måndag 20 januari 2014

Han är klyftig han!

Även fast vi inte har snö...ännu...har det inte
blivit mycket utomhusaktiviteter under vintern.
Antingen är det för regnigt eller...ok, jag
fryser väldigt lätt.

Men förra söndagen blev det en tur till
en bergtopp där militären tidigare
hade sina radar.
Nu är allt borttaget och hit kommer
istället de som vill njuta av utsikten...


Herr Bennemann arbetade tidigare som kock
inom militären och kan berätta hur det var "förr".
Yngste sonen lyssnar alltid intresserat
och bryr sig inte om att besöket dit
är förbundet med en promenad.

Vi hade även packat ner lite plockmat
i en ryggsäck - som belöning.

Strax innan vi kom upp till toppen
börjar Herr Bennemann att rota lite
i sin högra jackficka.
Eftersom han var lite hostig förväntade
jag mig en hosttablett eller liknande.
Istället drar han fram en tomatklyfta (!!)
och undrar om vi vill äta en?
Jag och den äldre sonen glodde
lite dumt och sen ville sonen vara
rolig, men hann inte ens säga färdigt

Ja, om du har lite salt med!

...förrän Herr Bennemann ur den vänstra
jackfickan drog fram ett saltkar...


Nu vred vi oss av skratt,
för vem släpar med sig tomatklyftor
och saltkar i jackfickorna
under en promenad?
Ja, förutom Herr Benneman.

Men gott var det!

Kram
Elle

6 kommentarer:

  1. Var de inte luddiga av jackfodret?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nej de var inlindade i folie!! :-D

      Radera
  2. Men vilken kul man! Sånt förgyller vilken dag som helst. Jag förstår att ni skrattade av hjärtans lust! Så härligt. Och vilka berg!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Vem har med sig ett saltkar liksom? Jo, en kock såklart! Vem kan blir förvånad egentligen. Låter som att ni har det hur mysigt som helst. Inte utan att man blir lite avundsjuk. :-)

    SvaraRadera
  4. Den mannen förstår jag att du alltid vill vara nära.. Vem tar som sagt upp tomatklyftor ur fickorna?

    Kram Maidi

    SvaraRadera