måndag 23 december 2013

God Jul!


Under IKEA-besöket häromsistens
köpte jag ett par glasburkar.

Jag tycker att de är praktiska till det mesta.
Förutom socker, kaffe & co,
kan det hända att jag placerar en
hyacint
i glaset.

Herr Bennemann vet numera att hyacinten 
är en julblomma i Sverige.
Det är den nämligen inte här,
även fast den redan säljs i blomaffären.
De ligger alltid lite före.


Herr Bennemann betraktar "spektaklet"
utan att göra en min.
Han förundras inte längre över mina
konstiga dekorationsidéer.
Ej heller över att hyacinten är
vit....


Det doftar inte bara hyacint,
nu sprider sig även en doft av nybakade kakor
och lussebullar i lägenheten.
Herr Bennemann bakar kakor som
en världsmästare
och jag är ansvarig för bullarna.

Det har varit rätt stressigt och jobbigt 
de senaste veckorna
och jag hoppas nu att jag kan sova ut
och slappna av lite under jullovet.


Önskar er alla en lugn och fridfull
JUL med era nära och kära!

Kramar 
Elle

5 kommentarer:

  1. Jag önskar dej detsamma Elle!
    Hoppas julen betyder lite avbrott i de vardagliga...

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Med önskan om en fantastiskt skön jul till er med :)
    P.s. Tror att även jag äntligen kan ha funnit min själsfrände <3 Håll tummen!

    SvaraRadera
  3. Önskar dig, herr Bennemann och övriga familjen en riktigt skön fortsättning på julhelgen. Hoppas att du får koppla av och vila upp dig. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Ååå, jag kan se er baka där i köket, det låter så mysigt. Hoppas att det blir ett fantastiskt fint år, det som kommer!
    Agneta kram

    SvaraRadera